19 Kasım 2013 Salı

Tarif : Oktay Usta'dan Peynirli , Maydanozlu Poğaça..

Emin'in okuldaki beslenme listesinde bulunan poğaça gününü gördüğünde "ama benim annem poğaça yapamıyor ki " demesiyle başlayan "poğaça da yaparım kariyerde hıh !" serüvenim tüm hızıyla devam ediyor..

bu denediğim ikinci tarif.. ilkinden farklı ve ona göre oldukça pratik.. mayalanma derdi yok bi kere.. sevdim kendisini.. yaptğım gün bütün tepsinin bitip , aşağıdaki fotoğrafta göründüğü üzere Yasin'de tatsın diye zor zahmet 2 tanecik ayırabilmem gösterdi kiiiii , çocuklarda çok sevdiii :)  
sizlerinde bana gönderdikleriyle birlikte yaklaşık 347673426342 tane poğaça tarifim olduğuna göre poğaça eylemlerimde devam edecektir !

Tarif hemen aşağıda.. hadi pamuk eller hamur yoğurmayaaa ! :)


Peynirli /Maydanozlu Poğaça
Malzemeler :
3.5 su bardağı un
1 pk kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta akı ( ben bunu unutmuşum :) yine de güzel oldu ) sarısını ayrı bir yerde muhafaza edebilirsiniz poğaçaların üzerine süreceğiz çünkü..
1 su bardağı yoğurt
Yarım çay bardağı sıvı yağ
125 gr. margarin ( ben tepeleme dolu 1 çorba kaşığı teremyağ kullandım..muhtemelen 125 gr.dan azdır ama genelde yağdan çalıyorum tariflerde..huyum bu :)
Beyaz peynir
Maydanoz
Çörek otu
Susam

Hazırlanışı : Unu , kabartma tozu ve tuz ile birlikte bir kaba eliyoruz.. ortasını açarak margarin , yoğurt ,yumurta akı ve sıvı yağı ekleyerek yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz.. hamurumuz hazır olunca ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle açıyoruz.. içine maydanoz ve peynir karışımını ekleyip ( ben bir kısmını rendelenmiş kaşar ve sosisli yaptım ) hamurumuzu kapatıyoruz..
hazırladığımız poğaçaları yağlanmış tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörek otu serpiştiriyoruz.. ben 200 derecede 15 dakika kadar pişirdim ama fırından fırına pişme süresi değişebiliyor.. bazı fırınlar çok çabuk pişiriyor.. siz kendiniz kendi fırınınıza göre dakika ve derecenizi belirleyebilirsiniz..


Afiyet Olsun.. 

7 yorum:

  1. eline sağlık ilkaycım...güzel görünüyor...bende poğaça konusunda biraz bahtsızım..neden bilmem yaptıktan bi kaç saat sonra yumuşaklığını kaybediyor..senin bu tarifteki poğaçanda böyle bi durum var mı..yani yumuşaklığını muhafaza edebiliyor mu..

    YanıtlaSil
  2. çok güzel gözüküyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Sunumalarınız harika!

    YanıtlaSil
  4. afiyet olsun ilkay hanım o kadar becerileriniz varken pogaça yapmamak olmazdı yani okadar hoşsunuzki o evinizin düzenine bayılıyorum sanki temizlik kokusu ekrandan bana geliyor size ailenizle mutlu günler dilerim.bu arada size tavsiyem sodalı pogaça deneyin çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık :) paylasimlarinizi beğeniyle takip ediyoruz:)

    YanıtlaSil
  6. Çok guzel gorunuyor ellerine saglik ablacim yarin deneyecegim insallah...

    YanıtlaSil
  7. Sut koyabilir miyiz yoğurt yetine

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it