29 Ağustos 2013 Perşembe

EV TAŞIMA HAZIRLIK AŞAMASI VE PRATİK BİLGİLER..

Şöyle bi durup düşünüp , parmak hesabı yapıp evleri tek tek hesaplamadan adet veremeyeceğim kadar çok ev değiştirdim :) En uzun oturma rekorumuz 5 sene ile bloguma ismini veren , sizlerinde yakından gördüğü Çatı Katı evimiz.. En kısa oturma rekorumuzda 6 ay ile kaçarcasına taşındığım bahçe katı oldu.. Ondan öncesinde rekor 9 ay ile bir başka evindi.. 
Bu kadar çok ev değiştirmek taşınma konusunda bir sürü anı ve tecrübe demek.. Şimdi taşınma konusunda uyguladığım pratik fikirleri ve tecrübelerimi paylaşacağım..

- Öncelikle işe evde detoks yaparak başladım.. Paketleme aşamasına geçmeden önce kışlıklar , yazlıklar olmak üzere giysi dolapları , mutfak , banyo dolapları vs. kısacası aklınıza gelen her yeri bir elden geçirdim.. Fazlalık , artık kullanmayacaklarımı toz bezi yapılacaklar , atılacaklar , satılacaklar ,verilecekler vs. şeklinde kategorilendirip dağıtımını sağladım.. Böylece ev hafifledi.. 

Kıyafet konusunda verecek yeriniz yoksa semtiniz Belediyesi bunun için yardımcı olabilir.. Ben  K.Çekmece İyilik Merkezi'ne gönderiyorum.. 

*alıntıdır..

Hatta yanlış hatırlamıyorsam gelip biz alabiliriz demişlerdi ilk görüştüğümde ama ben eşimle gönderiyorum bir şeyler çıktıkça.. Giysi , mutfak eşyası , yorgan ,battaniye vs. bir ailenin ihtiyacı olabilecek her şeyi kabul ediyorlar ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyorlar..En sevdiğim yanları da ihtiyaç sahiplerinin mağaza şeklinde düzenlenmiş bu yere gelip , ihtiyaçları olan şeyleri görüp ,seçip beğenip alabiliyor olmaları.. 

-Taşınmamız önceden belli olduğu için bir süre sonra market alışveriş listelerini buna göre hazırlamaya başladım.. İsteğimize göre değilde evdeki malzemeleri bitirmeye yönelik yemekler yapıp mutfak stoğunu erittim.. Bir önceki taşınmamda buzluk daha doluydu.. Bitiremediklerimi anneme gönderip onun buzluğuna koymuştum.. Aileye yakın oturmak bu gibi durumlarda avantajlı olabiliyor..

- Sonra taşınma hazırlığı için gerekli malzemeleri toparlamaya geçtim.. Koli , Jumbo boy çöp poşetleri , vakum poşetleri koli bantları , gazeteler , keçeli kalem ve post-it'ler benim kullandığım malzemeler..
Ve hani şu pek çok kişinin patlatmaktan zevk aldığı kırılacak şeylerin sarıldığı bi malzeme var..adını anımsayamdım şu an.. Hatta bi adı var mı bilmiyorum :) Aşağılarda fotoğrafını ekleyeceğim.. Ondan da almanızı tavsiye ediyorum.. Nalburlarda büyük rulolar halinde satılıyor.. Uygun fiyatlı bi şey.. 
Taşınma hazırlığına başlamadan önce tüm malzemeleri elinizin altında bulundurmakta fayda var ki hızınız kesilmesin , işiniz sekteye uğramasın.. 
Ayrıca panikle koli aramaya çıktığınızda sizden kullanılmış ,ağzı burnu kaymış koliler için para isteyenlerde çıkabilir aklınızda bulunsun.. Neyse ki herkes öyle değil.. Kuruyemişçi , market veya bakkallar koli konusunda yardımcı olacaktır..

- Kolilerimiz ,tüm malzemelerimiz hazır.. Paketlemeye başlıyoruz.. Ben önce sık kullanılmayanları paketlemekle başladım.. Örneğin ( yazsa ) kışlık giysiler , çocukların ileride giyecekleri büyük gelen kıyafetleri , sık kulllanmadığım fincan takımları vs. gibi.. Ve kolilerin üzerine keçe kalemle yazdım "Yasin, ben kışlık kıyafetler en son açılabilir" veya "Emin / Rana büyük gelen kıyafetler en son açılabilir" şeklinde.. 
Böylece yerleşme esnasında bu kolileri en sonra bıraktım önce aciliyeti olanlar ortadan kalkmış oldu..

- Yorgan , yastık gibi eşyalar :  Evlenirken çeyiz hazırlama gibi bir durumum olmadığı için devasa boyutlarda yorgan ve yastığım yok.. Kullandıklarımız ve 1-2 tane de misafir vs. için..ve yün değiller.. genelde silikon yorgan yastık kullanıyorum..Yer kaplama oranları daha düşük oluyor Bunları da vakum poşetlerine koyup vakumladım.. Kapladıkları alan minimuma indi ve taşıma istifleme kolaylığı sağladı böylece.. Vakum poşetleri kendi sattığımız ürünlerden olduğu için bulmakta zorlanmadım. Eşim ofisten getirdi..

-Sevdiğim , manevi değeri yüksek olan veya başına bi şey gelse normalden daha çok üzüleceğim eşyalarımı ayrı ayrı koliledim.. İşte adını anımsamadığım bu malzemeyle paketledim ve üzerlerine içlerinde neler olduğunu kabaca yazdım ( örneğin ,sütlük takımı , ferforjelerim , takılarım vs. gibi )..


Artı bu özel kolilere bir de "YASİN" yazdım ve ayrı bir yerde istifledim.. Bu , o kolileri Yasin taşıyacak demek.. Bunları nakliye arabasına vermedim ve büyük taşınmadan bir gün önce Yasin bu kolileri kendi aracımızla sarsmadan , üzerine bi şey koymadan vs. kendisi taşıdı.. 
Bu evde iki adet boş odam var.. Üst katta daha geri planda kalan boş odaya bu özel kolileri dizdik ve kapısını kapattık.. Onları sağlama alınca benim içim daha bir rahatladı :)

-Diğer tüm kolilerin üzerini de odalara göre ve eşyalara göre kategorileyip içlerindekileri yazdım..
Örneğin ;
Yatak Odası / Nevresimler /Pikeler
Yatak Odası / Kıyafetlerim
Emin'in Odası / Kıyafetler
Emin'in Odası / Kırtasiye Malzemeleri
Rana'nın Odası / Oyuncaklar
gibi..
Böylece neyin içinde ne olduğunu kolayca görüp , odalara göre dağılımı kolaylıkla sağlamış oldum..

Tüm kolileri diğer boş olan alt kattaki odama dizdirip kullanacağımız odalarda karışıklık olmamasını sağladım.. Yerleştikçe boş odadan koli alıp yerleştirdim.. Böylece evde bir curcuna olmadı.. Yerleşme hızım arttı.. 

-Mutfak eşyalarının kolilerinin üzerine büyük harflerle KIRILACAK EŞYA yazdım artı bir de her birinin üzerine havlu vs. gibi bir şey koyup darbelere karşı bir ön hazırlık yapmış oldum.. Ve kırılacak eşyaların kolilerini ufak kolilerden seçip içine az eşya koydum.. Bahçe katına taşınırken bir koli mutfak eşyam kırıldı çünkü..

- Her gün için listelerim vardı.. Ertesi gün yapacaklarımı yazdım..

Salı
Rana'nın dolabını boşalt
Deterjanları kolile
Yasin aynaları sökecek

Çarşamba
Tüm yıkanacaklar bitirilecek
Halıları bantlamaya başla
Bavul hazırlamaya başla

şeklinde.. Ve yaptıkça listelerin üzerlerini çizdim kafam karışmadı ne kadar yol aldığımı ne kadar işim kaldığını görebildim bu sayede.. 

-Tekrar tekrar açıp içleri boş mu diye kontrol etmemek için tüm dolaplara "BOŞ" yazılı post-it'ler yapıştırdım.. Bu bahçe katı evimde çok olmasa da bir önce taşınmamda Çatı Katı evimde inanılmaz işime yaradı.. Mutfak ,salon ,yatak odası , banyo.. O evin her yanı gömme dolap doluydu ve kafam karışıyordu sürekli.. "boş" yazılı post-it'ler hayat kurtarıcı olmuştu..

-Sökülecek büyük mobilyalarla Yasin ilgilendi.. Ben koltuklarım yeni olduğu için tedirgindim.. Bir önceki taşınmamızda eski beyaz koltuklarımın üzerinde koca koca siyah el lekeleri vardır çünkü.. Nakliyeciler sağolsun.. Bu kez işi sağlama aldık.. Yasin bu sefer çok iyi şekilde sardıracağını söyledi.. Yine de çeşitli önlemler aldım.. Koltuklarımın yüzleri çıkıyordu onları çıkarıp büyük çöp poşetlerinin içine koyup ağzını bağladım.. Sadece minderlerinin yüzünü çıkarmadım onları da Jumbo boy kalın çöp poşetlerine yerleştirip sağlama aldım.. 
Koltukları ve diğer parçalı eşyaları söktüğümüzde bir sürü vidayla başbaşa kaldık.. Yasin bir kutu saklama poşeti alıp her eşyanın vidasını ayrı ayrı poşetledi.. İçlerine not kağıtları yazıp bıraktı.. Örneğin ; "koltukların vidaları" , "tv ünitelerinin vidaları" gibi.. 

-English Home Ferforje rafım ve buradan hatırlayacağınız İkea Ferforje Paravanımda kıyamadığım eşyalar listesindeydi.. Bunları da üzerlerine çöp poşetleri geçirerek sağa sola sürtüp çizilme , sıyrılma gibi durumlardan kurtardım.. Yine severek alıp diğer evde çok kullanamadığım aynalarım gibi orta büyüklükteki eşyalarımı aynı yöntemle korumaya aldım..Ve tüm bunları yine Yasin taşıdı sağolsun.. Nakliye aracına vermedim..

-Perdelerimde yeniydi biliyorsunuz.. Kirlenemeden yeniden taşındım.. Onları kolilemedim.. Uzun süre katlı kalsalar kat izi olabilirdi yıkamayıp direk asacaktım çünkü..
Son gece , hatta gece yarısı çocuklar annemlerdeyken Yasin'le perdeleri çıkarıp hafifçe katlayıp gelinlik taşırmış gibi özenle kollarımızda yeni eve taşıdık ve hemen astık.. Böylece hiç kırışmadan perdeler yeni yerlerine ulaşmış oldu.. Sadece tülleri yıkadım..

En sona perdeleri bıraktık yani.. Benim o evden son çıkışım perdelerle oldu.. Yeni eve onları astıktan sonra ben annemlere geçtim ve sabahına Yasin evi taşıdı..

-Annemlere gitmeden önce bavul tipi bir çanta hazırladım.. Ve taşınmadan önce bunu annemlere önden gönderdim.. Bunu her taşınmamızda yapıyorum kesinlikle hayat kurtarıyor..  Hepimize bir kaç gün idare edecek kadar çamaşır ,Rana'nın bezleri , ihtiyaç duyabileceğimiz ilaçlar, diş fırçalarımız , kişisel eşyalarım vs. gibi şeyleri bir çantaya doldurdum.. Tatile gidermiş gibi bir çanta hazırlığı bir nevi.. Hem annemlerde kaldığımız süre boyunca hem de yeni eve geçip daha yerleşmemişken bu çantayla yaşadık.. Ve inanılmaz iş gördü.. Kolilerde bir şeyler aramak zorunda kalmadım..

-Normalde kendimi paralasam da eve yardımcı alamadığım , başkasına ev temizletemediğim ,her şeyi kendim yapacağım diye direten bir yapım olduğu halde bu kez taşınacağımız evi ben temizlemedim.. Daha yeni yerleşmişken tekrar taşınmak ve evde yaşadığım sorunlar , yıpratıcı ev arama süreci ,depresyon vs. sebebiyle kendimde bu gücü bulamadım..

Temizlemek için birini aramakta komik bir süreçti.. Bir temizlik şirketi 550 lira fiyat çıkardı bize.. Ev dubleks ve büyük normal gelebilir ilk başta ama boş bir ev için bu çok yüksek bir rakamdı.. En azından ben verdirmezdim.. Evi kendim temizler o parayı da gönlümce harcar depresyondan böyle çıkardım :)
Neyse ki apartman görevlisinin eşi bu iş için bize yardımcı oldu.. 5'te bir fiyatına evi temizlemeyi kabul etti.. Ve Allah razı olsun karı-koca çalışmışlar pırıl pırıl yapmışlar.. 
Bu işlerde benim gibi tecrübesizseniz yani apartman görevlileri çok yardımcı oluyorlar..

Sanırım bitti :) 
Umarım yazdıklarım faydalı olur.. Taşınma hazırlığında olan herkese kolaylıklar diliyorum şimdiden..

Hoşçakalın ;)

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

24 yorum:

  1. büyük bir yükten kurtulmuşsunuz böylece en az hasarla atlatmanıza o bahçe katından kurtulmanıza çok sevindim İlkaycım, darısı benim başıma yazın için çok teşekkür ederim 1,5 ay sonra bende yeni evime taşınacağım sayende bir çok ipucu elde ettim yoksa nasıl yapıcam diye kafayı yemek üzereydim.

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Allah kolaylık versin, ödüm kopuyor taşınmak denince. Halletmişsiniz önemli kısımları.

    YanıtlaSil
  3. sen artık bu işte profesyonel oldun ;)

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar uzun bir yazı olmuş ablacım taşınmak ne kadar zor ve ayrıntılı bir iş. Allah yardımcın olsun tekrardan yazı için teşekkürler. Kırılmaması için sardığın o malzemenin adı pıt pıt (balonlu) naylon ;)

    YanıtlaSil
  5. Taşınmanın ve yerleşmenin ne kadar yorucu bir süreç olduğunu bilenlerdenim. çok zorlanmış taşıma şirketinin ihmallerinden sinir krizi geçirmiştim. Bu üzüntünün üzerine psikolojim yerleşme sürecini erteyip durdu. Neyseki atlattım. çok zor bir süreç yaşayan herkesin Allah yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
  6. oy oy oyy, bu yazdığın ip uçlarından sadece ben bir iki tanesini uyguluyordum taşınırken.Meğersem ondan harap oluyormuşum ben,ve 2-3 ay içinde tekrar taşınıcam bu bilgiler çok iyi oldu işime yarıcak çok sağol İlkay'cım.Birde o patlatmaktan zevk aldığımız şeyin adına biz patpat diyoruz,satanlarda öyle satıyor.:)

    YanıtlaSil
  7. 5 senede 4 ev değiştirmiş biri olarak ilgiyle okudum...ama itiraf edeyim valiz hazırlama kısmı çok dahiyane,neden daha önce düşünmedim ki..iyiki varsın..sağlıkla oturun...
    not:en azından terasın resmini çekseniz...tamam kaçtım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende çok tatlısın ,sonraki postunda terasıda gördüm,bir teras sevdalısı olarak delirdim tabi...huzurla ,mutlulukla oturun inşallah...

      Sil
  8. Ellerine sağlık.Rabbim gücüne güç katsın.Sağol deneyimlerin için ;)

    YanıtlaSil
  9. canımm uzun süredir nete giremedim,girsem de yazamadım ama postlarını hala okuyorum ne olursa olsun. annem tekrar hastanede,ben de tekrar işe başladım o yüzden beş dk zamanım olursa hemen yeni ne yazmışsın diye bakıyorum :)atlatmana çok sevindim İlkaycım,bu arada annem için senden ve izninle okuyan arkadaşlardan dua istiyorum. yeni evi merakla bekliyorum,inş bi ara mailime girebilirsem yazıcam sana.. burdan kocaman kocaman öpücükler sevgiler yolluyorum..
    kardeşin ceyceyy

    YanıtlaSil
  10. Bak patpat naylonmuş o şeyin ismi, ben de öğrenmiş oldum senin sayende İlkay :) Teşekkürler Tuğba Yıldırım :) Ben de ismini bilmiyor, başkasına anlatırken elimle patlatma işlemini kendimce göstermeye çalışıp "hani var ya, bööyle patlatıyosun, pıt, pıt, pıt..." şeklinde, şekilden şekile giriyordum :) Bu post da yararlı oldu benim için, tabi bir de bunu uygulayabilmek için yeterli enerji ve isteğe de sahip olmak lazım değil mi? :) Çok yazdım ben bu sefer, öptüm çok kocaman :)

    YanıtlaSil
  11. ilkaycım enerjine hayranım valla..ev taşımak zordur bende 5 yıllık evliyim.5. evimde oturuyorum.taşın taşın bende tekniği öğrendim...kolilerin üstüne yazılan o komik yazılar, hatta gülücük işaretleri,, ammaaan kırılmasın yazıları falan...ama şu patlayan patpat mı neyse işte o fikir süper...işleve takılmıyorsun, yaratıcısın en çok bu yönüne hastayım...yeni evinde huzurla otur inş...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba İlkay Ablacııım ;) Aynı zamanlarda taşınmışız demekki ramazanda çok zorlandım ve de sizin böyle tertipli, düzenli taşınma sırlarınızı merak ederkeeen cevaplar geldi ;)Haa bu arada o koruyucu naylona "balon naylon" diyorlarmış,yapı marketlerde top halinde satılıyo ve büyük bir yardımcı ;) Ben Konya'dan Van'a taşındım ilk oldu benim için ama hasta etti beni bu süreç, o vakumlu poşetlere nevresimlerimi falan koymuştum ben, ama poşetler ve içindeki nevresimler yırtılmış hep çok üzüldüm, acaba o vakumlu poşetleri neyin içine koyabiliriz zarar görmemesi için ;) Şimdiden teşekkürler, sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba canim sana cok kanim kaynadi.amerikadan yaziyorum.tekrar yazicam ins.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba. Hayırlı Cumalar olsun.
    Maşallah çok planlı çalışmışsın. Benim taşınmam hazin sonla bitmişti. Adamlar toplamasın biz yaparız demişler ben yinede bir kısım topladım iyiki de toplamışım. Sadece mutfağı onlara bırakmıştım. Adamlar o camları resmen teptiler, hediyelik ayırdığım cam eşyaların ambalajlarını söküp atmışlar gazeteye sarmışlar, mobilyalarım çizildi, oğlumun yatağının tül çelengini katlayamamış sığsın diye ikiye bölmüş ya nasıl anlatsam sinir harbi yaşadım ama kavga çıkacak korkusuyla sustum hep. Bir daha hepsini kendim paketleyeceğim. Kiracı olduğum için ben sağlam kolilerimi hiç atmam, katlar bir kenara düzenli yerleştirim.

    Benim de ayırdığım bir kısım eşyalarım var. Kenarda ihtiyaç sahiplerini bekliyor. Verecek yer araştırıyorum. Belediyenizin yapmış olduğu hizmet çok güzel, takdir ettim.


    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. Pratik önerilerle dolu çok yararlı bir post olmuş İlkay Hanım..Sizden öğrenecek çook şey var..Kırılacak eşyaların balonlu naylonla sarılması hem daha güvenli hem de gazeteden daha temiz bir yöntem olmuştur.Şahsen mutfak eşyalarını gazeteye sarmak hiç içime sinmiyor..Bir daha taşınırsam balonlu naylon alacağım.Ben de ramazanın ilk haftası yeni bir eve taşındım. Hala biraz öğrenci olduğum için beni en çok kitaplarımı taşımak zorladı. Kitapları koliyle taşımak ağırlığını arttırıp taşınmasını zorlaştırdığı için ben kitapları;naylon malzemeler satan dükkanlarda kiloyla satılan kalın naylondan siyah torbalarla taşıdım. Ayrıca bulabilirseniz un veya şeker çuvalları da taşınma sırasında çok işe yarıyor. Birkaç sene önce yine bir taşınma sırasında komşum yorgan-yastık hurcumu taşımam için bana çuval bulmuştu ve çok rahat etmiştim. Sağlıcakla kalın :)

    YanıtlaSil
  16. 2 yılda 3 kez ev değiştiren biri olarak taşınmanın nasıl zorlu bir süreç olduğunu çok iyi biliyorum. Verdiğiniz bilgiler taşınacaklar için için çok yararlı olmuş. Biz de bu yıl değilse de 2 yıl içinde inşallah şehir değiştirebiliriz o zaman bu verdiğin bilgiler benim için çok faydalı olacaktır.
    Bloğunuzu ilgiyle takip ediyorum. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  17. bu post çok işime yarayacak teşekkür ediyorum.çok şükür artık kendi evime geçme aşamasındayım..böylesine uzun ve zorlu iş ancak bu kadar güzel çözümlenebilir ve bu kadar güzel anlatılabilir.emeğine sağlık...sevgiler..patlar naylondan hemen almam gerek sağol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar teşekküre geldim evimi taşıdımyerleştim..sayenizde pratik oldu herşey...hatta bir post bile hazırladım bununla ilgili..sağolun sevgiyle kalın.Allah razı olsun bu zorlu süreci fikirlerinizle atlattım hakkınızı helal edin

      Sil
  18. İlkay abla hemen aklıma bu postun geldi ve kafamda artık hepsi. :)

    YanıtlaSil
  19. benimde böyle bir sürecim başlıycak evimiz bitmek üzere ve bir dünya yapılacak şey var:(

    YanıtlaSil
  20. Evinizi taşırken kesinlikle taşıtacagınız firmaya dikkat edin derim ! Ben sene başında Simurg Fine Art Lojistik firması ile taşındım ve hiç beklemediğim bir hassaslıkla tanışmış bulundum. Adamlar eşyalarımı tek tek özel ebatlardaki kutulara koyarak ve eşyalarımın koltuk kanepe vb. büyük eşyaları balonlu naylonlara sararak taşıdılar. Yani öyle bidondu yok efendim çıplak masa taşımaktı böyle saçma sapan şeyler olmadı. Hasar oranı kesinlikle %100 e yakındı sadece bir su bardağım kırılmıştı :) " çaktırmayın onuda ben adamlardan habersiz kutunun içine koymuştum ama pişman oldum tabi sonra " Adamlar gerçekten ilgili ve hassastılar. Zaten geçenlerde Polonya sergisi oldu Sabancı Müzesinde adamların önceliği eser taşımacılığıymış :) Normal evden eve nakliye firmalarından bir tık daha maliyetli olabilir ama güvenden ve hassaslıktan ödün vermeyenler için kesiklikle tavsiye ederim. İnşallah istediğiniz gibi hasarsız bir taşınma işleminiz olur. Kolay gelsin size :D

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Çantaları nasıl tasidiniz

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Alexa