30 Temmuz 2012 Pazartesi

Ağva Göksu Nehri Tekne Gezisi :)

Bahsettiğim Ağva tekne gezisine geldi sıra.. 

Diğer otelleri bilmiyorum ama bizim otelde her akşam 19:00'da tekne gezisi düzenleniyordu.. Hatta hafta sonu 2 kez düzenleniyormuş ama diğer saati bilmiyorum ilgimi çekmediğinden bakmamışım. yazıyordu oysa :)

Bu geziler ücretsiz yani otele ödediğiniz ücrete dahil..

Biz son dakikada karar verip yetiştik.. Ben panik ve gerilmiş vaziyetteyim..
 Binmeden önce baya bi bikbikledim "ayy Yasin batar mı bu ? Ya batarsa ? Batarsa beni bırak çocukları toparla.. Ayy Emin'e simit taksa mıydık ? Ayy batar mı bu ? Ayy binmesek mi çocuklarla, ayy sokmayalım nehre " derkeeen biz otelde gündüz vakti Rana'yla uyurken Yasin ve Emin'in deniz bisikletine bile binip nehri çoktan gezdiklerini öğrendim.. "neeeyy Emin deniz bisikletiyle nehri mi dolaştıııı ? " 
Paranoyak ebeveyn olarak verdiğim tepki buydu..

Neyse hadi geçelim fotoğraflara :)

Daha önceden bahsetmiştim..Google'a Ağva Otelleri yazdığınızda karşınıza çıkan çoğu otel nehrin iki kıyısına inci gibi dizilmişler yanyana.. Tekne gezisinde işte onları gördük.. Biz gitmeden baya bi otel araştırması yaptığımızdan isimle hep tanıdıktı..

Burası Riverside mesela.. Bizim ilk tercihimiz burasıydı ama internette o kadar olumsuz yorum okudum ki etkilendim ve Yasin'i de etkiledim ne yalan söyleyeyim :)


Burası Paradıse..


Yine Paradise'den bi görüntü.. 
Nehrin (bizim kaldığımız otele göre ) karşı kıyısındaki otellere geçiş salla sağlanıyor.. Yukarda görmüş olduğunuz ipler o salların ipleri :) Sala binip bu ipleri çekerek karşıya geçiyorlar.. Siz tekneyle gezerkende bu iplerin olduğu kısma gelince eğiliyorsunuz başınıza değmemesi için :)


Burası otel değil ev zannımca.. Sahipleri ne şanslı :)
Bu arada pek çok fotoğrafta Emin kuzumun elini görüyorsunuz :) Kendisi 1 saniye susmadan sürekli bana bi yerleri gösteriyordu "anneee burası çok güzel burayı da çek" diye :)


Burası Gizemli Nehir..
Bu arada belirteyim buradaki otellere konaklamak için gelmek zorunda değilsiniz.. Dilerseniz yemek yemeye ya da havuza da gelebiliyorsunuz günübirlik.. Yani bizim otel böyleydi.. 


Nasıl huzur veren bi görüntüydü bu ..


Bu eve ayrı bi bayıldım.. Herkes bayıldı bütün makineler bu eve döndü önünden geçerken :)


Üstteki yemek yeme alanına dikkat :) Bayılıyorum böyle yerlere


Buradan sonra susuyorum ve sizleri bu yeşil bu huzur veren görüntülerle , güzel ev ve otel manzaralarıyla başbaşa bırakıp kaçıyorum :) 









Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

24 Temmuz 2012 Salı

Çatı Katı Tatilde Serisi : Ağva Günleri :)


Bi önceki postumuz otel yani tatil köyü ile ilgiydi..Bugün yolculuk aşaması ve neler yaptığımızdan bahsedeceğim bol fotoğraf eşliğinde.. 

 Hadi başlayalım Ağva Macerasına :)

Yasin'in köprü trafiğine takılmayacağım nihahahah! krizleri eşliğinde biz ailecek sabahın bi körü düştük yollara.. Ben zaten yeni yatmıştım kalktım şipşak.. Zaten bana gezme olsun kalkarım ben.

Sabah saat 06:07'de biz köprüdeydik köprü bomboştu..


Köprüyü geçerken ben yine yurtdışında yaşayan arkadaşlar için boğaz manzarasını fotoğrafladım :)


Yola çıkarken dedim çocuklar arabada uyur bende kestiririm biraz.. Ne akıllıyım ! sanki bizim çocuklarla yeni tanışıyorum.. Sanki tanımıyorum.. Emin hiç uyumadı Rana 1 saat kadar sonra uyandı Allaaaaahh araba curcuna benim kafam oldu bi dünya şaşı falan görmeye başladım artık.. Bi de nası acıktım nası acıktım anlatamam.. 

Tatil planı yaparken dedik Yasin'le öyle son sürat otele gitmeyelim.. Değişik bi yerlerde oturalım kahvaltı yapalım falan.. Buna istinaden değişik bi yer arıyoruz ama öyle yollardan geçiyoruz ki bildiğin terkedilmiş gibi.. O kadar ıssız.. O kadar ıssız yani anlatamam çıt yok etrafta..
Beni aldı hafiften bi tırsma.. "aşkım bize saldırmazlar di mi burda ehi ehi" falan diyorum Yasin bana tip tip bakıyo falan.. Neyse sonra şu aşağıdaki yerin önüne geldik biz saat 7 civarı.. Allah'ım bayıldım ben ama etrafda bizden başka insan yok bizim nefes alış verişimizden başka ses yok.. Öyle bi yerde burası..

Sonra bi amca çıktı ortaya.. Böle yavaş yavaş bize yaklaşıyo.. Amca bi tuhaf.. Ben asla kimsenin yaradılışıyla dalga geçmem kınamam ama amca biraz ürkütücü görünüş olarak.. Ben zaten biri höh dese çığlık çığlığa kaçacak durumdayım amca amca gibi değil yani :)
Ben bu amcayı sadece ben mi görüyorum sende görüyo musun Yasin modundayım.. Tam korku filmi çekiyoruz :) Neyse amca geldi buranın garaj kapısını açıyo.. Yasin dedi ki " amca kimse yok açma istersen" amca hala açıyo ben Yasin'e diyorum kaçalım :) Yasin bana diyo çoban adamcağız yaa nesinden korktun..
Diyemiyorum ki amca ya amca değilse ? Haa değilse ya başka bişeyse ? Niye böyle manyakça şeyler düşünüyorum bilmiyorum.. Ama ortam çok sessizdi ondan oldu.  :)


Amcayı geride bıraktıktan sonra yola devam ediyoruz ama feci şekilde açız ve bir sürü tesis geçiyoruz hiçbiri açık değil.. Onu bırak yolda hiç araba görmedik.. Arabayı bırak amcadan başka insan görmedik..
Ben gene amca gerçekten amca mıydı modundayım hahah :) 
Küçük Kıyamet filmini seyreden var mı ? Varsa hah işte ordaki tatil sahnesinin birebir aynısını yaşıyoruz çünkü :)

Bi yol ayrımına geldik sonra.. Yol sağa ve sola ayrılıyor.. Sol tarafta biraz ilerde bi fırın gördüm ben.. Tabela var duvarda.. Hani Trabzon ekmekleri olur büyük yuvarlak bi tek onun resmi var tabelada..Ay Yasin dedim fırın var bak orda fırıncılar erkenden çalışmaya başlar birileri vardır orda.. Kahvaltı edecek bi yer var mı diye sor olmadı bi ekmek al bişey yap bayılcam..

Neyse Yasin sola döndü ben etrafa bakıyorum ama.. Yasin döndü bana dedi ki "hani fırın aşkım?" bende böyle elimle gösteriyorum " işte ya " derkeenn ana ev burası yaa ? nası yani ? ben hepten korku filmine bağladım :) Fırın vardı burda kaybolmuş...Yasin koptu ama ben hala "ama ama Trabzon ekmeği resmi var orda" derkeeenn o ekmek sandığım şeyin paslanmış bir çanak anten olduğunu gördük.. Bizi bir aldı gülme duramıyoruz ..Milletin evinin önüne çekmişiz arabayı tepiniyoruz resmen gülmekten :) Krizlerdeyiz ama gözlerimizden yaşlar akıyor :)Ay dedim yaa daha neler gelecek başımıza :)
Ama var ya o yol ayrımına döndüğümüzde yine baktım ben yahu bildiğin Trabzon ekmeği resmi gibi :) Fotoğraflamadığıma çooook pişmanım.. Hatta şimdi postu yazarken Yasin bile dedi sen fotoğrafını çekecektin onun diye :) Ama zor toparladık kendimizi yeminle.. Açlıktan gözüm dönmüş

Çok sonra bi yer bulduk aaaa kapıda bi çocuk var heyoo :) Yasin hemen sordu yiyecek bişeyler var mı ? Var abi buyrun dedi çocuk hemen hazırlarım.. Oh dedik oturduk.. Ben ne yalan söyleyeyim çocuk acaba nasıl hazırlayacak demiştim ama gayet güzel bi sofra hazırladı bize.. Bu daha tam bitmemiş haliydi habire bi şeyler getirdi ve ben deli gibi yedim burada.. 


Rana durmadı bi ara kucağımızda , huysuzluk etti. Yasin arabadan mama sandalyesini aldı.. Kurduk orada çocuğun yardımıyla.. Evet mama sandalyemizi bile yanımıza almıştık..Tedbirli Çatı katı ailesi :P


En nihayetinde vardık tatil köyüne.. Saat daha 10 falan.. Ben odaların saat 12'de boşaldığı gerçeğiyle arabadan inince karşılaştım.. Kendimi direk yatağa atma planlarım vardı ama hayal oldu.. Nasıl yani yaa dedim napcaz biz 12'ye kadar ? niye söylemiyosun Yasin ?  Yasin'de başladı ben söyledim sana sen hatırlamıyorsun demeye.. Ühühühü modundayken ben içerde gezebileceğimizi söyledi.. ben sanıyorum arabada durucaz :)

İyi madem dedim attım kendimi bi hamağa :) Tepemdeki manzara buydu.. 
Bi süre burda yattıktan sonra o yaprakların arasından damlalar gelmeye başladı yüzüme anaa yağmur başlıyo.. Hemen kapalı restauranta geçtik biz..


İyice bastırınca yağmur ben dışarı çıktım fotoğraf çekmeye.. 

Sonra bu manzara eşliğindeee..


Çaylarımızı yudumladık :)


Sonrası odaya yerleşme.. Amca gerçekten amca mıydı ? :) düşünceleriyle biraz uyuma vs..

İlk günü yata kalka geçirdim ben.. Bol dinlenmeli olarak.. Emin eğlenmekten perişan oldu gece nerde yattığını bilemedi yorgunluktan.. Sabah kahvaltıya kaldıramadık bi türlü..

Emin'i uyandırmak mümkün olmadı ama sonrasında da havuzdan çıkarabilmek mümkün olmadı.. Su kurbağası oldu çocuk.. Hala parmak uçları beyaz beyaz ve soyuluyor şu an.. Suda kala kala elleri fena oldu.. Yalnız beni inanılmaz şaşırttı..Otelin resimlerine bakarken oh çocuk havuzu var Emin takılır orda demiştim ama bizimki büyük havuzdan çıkmadı ! 
Hiç tahmin etmiyordum korkar tek başına sanıyordum ama ben sonradan gittim havuza anaaa simidiyle bi baştan bi başa baya baya gidiyo kendi kendine.. Yasin bana ihtiyaç duymuyor hiç kendi yüzüyor havuzda demişti de inanmamıştım görünce şok oldum.. İlk kez havuza giriyor Emin çünkü.. Evdekini saymazsak :)


Sonra bizimkiler havuzdayken biz kızımla büfe kısmına gittik.. O çubuk kraker kemirirkeenn, 

Ben manzaraya karşı çay içtim :)


Akşamları da hep dışarı attık kendimizi.. Bahçede yürüyüş yaptık.. Serin oluyordu Rana'yı sıkı sıkı giydirdik :)


Bahçede Rana'nın arabasını abisi kullandı hep :)


Velhasıl çok güzel günler geçirdik..

Dönüşte yine harika manzaralar eşliğinde yolculuk yaptık.. Bu sefer saat dolayısıyla etraf insan kaynıyordu tırsmadım ahahah :)

Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :



İletişim : catikatiilkay@gmail.com

23 Temmuz 2012 Pazartesi

Ağva Yeşilçay Tatil Köyü

Bu postu bekleyen çok arkadaşım var.. Çünkü bu tarz yerlerle ilgili internetteki çeşitli otel şikayet sitelerinde yalan yanlış bir sürü şey okuyup etkilenebilirsiniz.. Ancak yorumların ,isimlerin, nicklerin doğruluk payından emin olamadığınız için kafanız karışabilir.. Çünkü yorumlar arasında çok tutarsızlık var.. Biri "bayıldım harikaydı her sene oraya gideceğim artık" derken hemen bir altındaki yorum "berbattı bir daha asla adımımı atmam" şeklinde olabiliyor.. 
Durum böyle olunca daha gerçekçi , tanıdığınız en azından bildiğiniz birinden anlık bir tavsiye almak isteyebiliyorsunuz..
Bende böyle hissettim ve Facebook Sayfamda Ağva'da tatil ile ilgili bir ileti paylaştım. Pek çok arkadaş pek çok otel ve tatil köyü ismi verdi tecrübelerini aktardı sağolsunlar.. Yeşilçay Tatil Köyü'de onların tavsiyelerinden biriydi..

Tüm tavsiyeleri liste yapıp Yasin'le birlikte inceledik.. Müthiş bi mail trafiği yaşandı aramızda.. Kimisi sevgi dolu kimisi çemkirme içerikliydi haha :) 
En sonunda seçenekleri 2'ye düşürdük.. Yasin Yeşilçay dedi ben başka bi yer.. Benim istediğim yerde havuz olmadığı için Yeşilçay'da karar kıldık..

Karar verme aşamasından bahsettiğimize göre başlayalım tecrübelerimizi aktarmaya :)

Odalar saat 12'de boşalıyor.. Biz köprü trafiğini de hesaba katarak baya erken çıktığımız için erken vardık Ağva'ya..Tatil köyüne geçtiğimizde tüm odalar doluydu ama rezervasyonumuz vardı boşalır boşalmaz biz yerleşecektik..Beklerken çok hoş bi şey oldu aniden yağmur bastırdı Ağva'ya :) Yağmur sever biri olarak buna çok mutlu oldum.. Ağva'nın hem güneşli hem yağmurlu halini görmüş olduk böylece ve ben her ikisine de bayıldım..

Yağmur yağarken ıslanmayı göze alarak dışarı çıktım ve bikaç fotoğraf çektim :)

Burası otelin dışardaki yemek yeme bölümü.. Biz yemeklerimizi hep burada yedik.. Kapalı restaurantı da var.. Burası ıslanınca daha bi güzel oldu sanki :)


Otel Göksü Nehri'nin hemen yanında.. Bu nehir Göksu Nehri yani.. 
Google'a "Ağva Otelleri" yazdığınızda karşınıza çıkan otellerin çoğu bu nehrin kıyısında karşılıklı ve yanyana dizilmiş durumdalar..Tekne turu yaptık ve adını duyduğum tüm otelleri yanyana gördüm.. Tekne turundan daha sonra yine bahsedeceğim..


 Yağmurda Göksu Nehri..


Otelin bahçesinden kareler.. Bol ağaç ve yeşillik vardı.. İnsana huzur veren bir görüntü..




Yağmur yağarken otel bahçesi..


Odamızın hangisi olacağını bilmiyordum bu fotoğrafları çekerken ama hep gidip gidip bizim kalacağımız evi çekmişim hissetmiş gibi :) 


Bu da yakından görünüşü..Alt kat orta odada kaldık biz..


1 evde biri dubleks toplam 5 oda var.. En üst kat orta oda 5 kişilik ve dubleks.. 
Bizim odamız 3 kişilikti.. 1 adet çift kişilik 1 adette tek kişilik yatak vardı.. Çift kişilik yatak baya geniş ve rahattı..Yasin ve ben aramızda Rana ile sığabildik rahatça.. Emin'de tek kişilik yatakta yattı..
Düz ayak olsun çocuklarla zorlanmayalım rahat girip çıkalım , Emin bahçede gözümüzün önünde rahatça vakit geçirebilsin diye alt katı tercih etmiştik biz.. Burası odadan çıkar çıkmaz bizi karşılayan görüntü..


Çokta iyi yapmışız bu odayı seçmekle.. Çünkü şansımıza birde yemek yediğimiz yerin hemen yanındaydı odamız..Yani yemek yerken oturduğumuz yerden odamızı çok rahat görebiliyor , bişey unuttuysak hemen gidip alıp gelebiliyorduk.. 
Emin erken yattı akşamları mesela biz odaya tıkılmak zorunda kalmadık.. Anlaşma yaptık onunla biz sana bu oturduğumuz yerden bakıyoruz uyanırsan çağır bizi hemen geliriz diye.. Kapıyı da açık bıraktık o uyurken biz yemek bölümünde bi şeyler yedik içtik.. Manzarayı seyrettik.. Gönül rahatlığıyla bıraktık seslense duyacağımız kadar yakındık çünkü..
Yine gidersek aynı odayı isteyeceğim :)

Odanın ayrıntılarından bahsedersem 1-2  şey dışında temizdi.. Yerdeki halılar gayet temiz ve yumuşaktı..Çarşaflar , yastık kılıfları ve havlular ütülü ve yumuşatıcı kokuyordu.. Kendi eşyalarımız götürmüştüm ben mesela neyle karşılaşacağımı bilmediğimden ama kullanmam gerekmedi..
Banyo-tuvalette yine aynı şekilde temizdi.. Sadece saç kurutma makinesinin asıldığı aparatın çevresinde yerleşik tozlar vardı.. Yani uzun süre ellenmemiş orası belliydi :) Ve her yerde gördüğümüz gri küçük pedallı çöp kovalarından vardı banyoda ve pedalı kırılmıştı.. Yani elinle açmak zorundasın.. O değiştirilebilirdi diye düşünüyorum çok pahalı bi şey değil.. 
Odalarda klima var sıcakla ilgili bir sıkıntı yaşamıyorsunuz ancak mini buzdolabı yok.. Suyunuzu ya da yanınıza aldığınız içeceği soğuk tutmak gibi bir şansınız yok..
Eksi yönler olarak bunlardan bahsedebilirim yani ama çok fazla takılmadım ben bunlara.. Herkesin beklentisi farklıdır tabii ama beni çok rahatsız etmedi tüm bunlar..

Burası odamızın verandası.. Her odada bu şekilde veranda var alt katlarda.. Üst katlarda ise balkon.. 
merak ettiğim bir diğer şeyde sivrisinek olup olmadığıydı.. Odalarda prize takılı sinek kovucular var odada yoktu yani  ama ben dışarda da sinek görmedim hiç.. Önlem olarak sinek kovucu vücut spreyi de götürmüştüm ama onu da kullanmama gerek kalmadı..


Son olarak belirtmeliyim ki odalar ses geçiriyor.. Normalin biraz üstünde bir ses geçirme bu..Yan odada ağlayan bebeğin sesiyle benim yataktan fırlamışlığım var mesela Rana diye :) Bu aslında genelde bu tür otellerde sık rastlanan beni şaşırtmayan bir durum..

Yemeklere geçersek yine gayet temiz ve Yasin ana yemek menüsünü zayıf bulsa da salata bar benim için bol çeşitliydi.. Salatanın her çeşidini ne kadar sevdiğimi sürekli takip eden arkadaşlar bilirler.. Bu yüzden cennete düşmüş gibiydim :) Bolca salata,soğuk meze , kızartma , zeytinyağlı çeşidi vardı ben ana yemeklere bakmadım bile.. Benim tabaklarımdan iki örnek görüyorsunuz aşağıda :)


 Tatlıları çekmemişim ama şerbetliden , sütlüye kadar tatlı , ayrıca karpuz-kavun gibi meyve seçenekleri de bolca mevcuttu..


Bu da kahvaltıdan görüntü.. Bu manzara eşliğinde bi şeyler yemek harikaydı şimdiden özledim..


Otel yarım pansiyon.. Yani ödediğiniz paraya sabah kahvaltısı ve akşam yemeği dahil sadece..Öğlen acıkır yemek yemek isterseniz havuz kenarındaki büfeden bi şeyler satın alabilir ya da aracınızla gittiyseniz merkezden yiyecek bi şeyler alıp dönebilirsiniz..
Biz ilk gün kebap vs. tarzı bişeyler alıp odada yedik mesela.. Havuz başında da Emin acıktı arada..Bahsettiğim büfeyi kullandık..
 Sabah kahvaltısında çay ve meyve suyu sınırsız ancak daha sonrasında ekstra.. Yani parasını ayrıeten ödüyorsunuz.. Akşam yemeğinde de aynı şekilde içecekler ekstra.. Çay 2 lira , Kola gibi kutu meşrubatlar 5 lira mesela..
İlk kez böyle bir yere, bir otele gidecek olanlar için yazıyorum bişey istediğinizde size oda numaranızı soruyorlarsa aldığınız o şeyin parasını ayrıeten ödeyeceksiniz, oda hesabınıza yazacaklar demektir.. Çıkışta sürpriz ödemelerle karşılaşmamak için çekinmeyin her şeyi sorun ekstra mı diye..

Havuz bölümüne geçersek , 
havuz çok büyük ve derin değildi.. Yasin'in omuzlarına geliyordu su yani benim kadar aşağı yukarı tahminen yazıyorum 1.60 cm kadar bi derinliği vardı.. Çok temiz ve masmavi görüntüsüyle çok güzeldi aşağıda görüldüğü üzere.. Hemen kenarında minik bir de çocuk havuzu vardı..

O devasa kalbin altında da Yasin ve Rana var :)


Son olarak bahsedeceğim diğer şeyleri de ekleyip postu sonlandıracağım artık :) 

havuzun hemen arka kısmında hamakların bulunduğu bir alan var.. Yerlerde büyük minderlerde mevcut ister hamaklarda ister minderlerde dinlenebiliyorsunuz.. Yasin ve Emin havuzdayken biz kızımla bol bol bu alanı kullandık.. Bu kısmı da ayrı bi sevdim lakin hamaklar internet sitesinden göründükleri hallerine göre biraz daha yıpranmış,sanki bakımsız durumdalar onu da belirteyim :)

Otelde internet yok.. Wifi var.. yani kendi internetinizi kullanacaksınız varsa.. Oda fiyatlarına gelirsek benim vereceğim rakamlar sağlıklı olmayacaktır..Çünkü bu tür yerlerde fiyatlar ayına, gününe hafta içi olup olmamasına, oda şekline vs. göre çok değişkenlik gösteriyor.. Fiyatlara kadar ayrıntılı post yapacağım diye söz verdiğim arkadaşlara en azından ortalama bir fikir versin diye yazıyorum.. Bizim 3 kişilik oda için gecelik (kişi başı değil oda fiyatı ) ödediğimiz rakam 325 TL.. Ama siz benim verdiğim rakamlara göre plan yapmayıp mutlaka telefonla bilgi alın gitmeden önce..

Sanırım herşeyden bahsettim :)

Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it