24 Ağustos 2011 Çarşamba

FİYONK NASIL YAPILIR ? :)

Dönem dönem nasıl fiyonk yaptığımla ilgili sorular alıyorum.. Bu akşam aşama aşama fotoğrafladım 

hemen fotoğraflara geçiyorum umarım anlatabilirim ve umarım düzgün fotoğraflayabilmişimdir.. 

öncelikle kesinlikle saten kurdela ile daha güzel oluyor fiyonk.. organzeler biraz ince olduğundan yamuk yumuk olabiliyor.. 

işte benim fiyonk yapma şekillerim :)

1-şerit halinde kestiğimiz kurdelamızı fotoğrafta görüldüğü şekilde tutuyoruz..


2- daha sonra bu uçları birbirinin üzerine getiriyoruz görüldüğü üzere..


 3-sonraki aşamada şimdi yine bir üstteki fotoğrafa bakıp sonra bu fotoğrafa geçin..üstteki fotoğrafta * ile işaretlenmiş kısmı -ile işaretlenmiş kısımdan geçiriyoruz.. şimdi bakınız aşağıdaki gibi.. düğüm atıyoruz bir nevi..


4-* kısmını - kısmından geçirirken aşağıdaki gibi bi görüntü oluşuyor..


5- daha sonra üstteki uçları çekiştirerek ortadaki düğümü sağlamlaştırıp elimizle şekil veriyoruz..


6-ve son olarak uçları verev şekilde kesip,kurdelanın atmaması için çakmakla kenarları hafiften yakıp (bu işlemi çekmemişim) fiyonkumuzu bitiyoruz..


7- ve fiyonk hazır :) daha iyilerini yaptığım olmuştu tabii..apar topar anca bu kadar şekilli oldu.. daha düzgün yapabileceğinizden eminim size güveniyorum :)


ben genelde üstte anlattığım şekilde yapıyorum ama bir diğer daha pratik yöntemi de paylaşmak istiyorum..bunun için bana sevgili eşim yardımcı oldu bana sağolsun bi parmağında fiyonk yapmamıştım o da oldu :)

bunu da şu şekilde yapıyoruz.. bize yardımcı olacak arkadaşımız parmaklarını görüldüğü gibi tutuyor ve uçları altta kalacak şekilde kurdelayı parmaklarına doluyoruz..bir ucu altta bırakıp diğer ucu üste çıkarıp düğüm atıyoruz


ve sonuç böyle :)


tabii benim konu mankenimin elleri ve parmakları biraz büyük olduğudan bizimki büyük bi fiyonk oldu.. daha narin ellerle ve parmak arası mesafesini küçülterek daha minik fiyonklar yapabilirsiniz..
ben elim alıştığı için saniyede bi fiyonk yapabiliyorum ilk anlattığım şekilde.. ama hiç yapamayan ilk kez deneyen biri için 2. versiyon çok daha pratik ve kesin sonuçlu :)

herkese bol fiyonklu günler..
hediye paketlerinin üzerlerinde olması tercih sebebidir tabii :)

Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :



İletişim : catikatiilkay@gmail.com

19 Ağustos 2011 Cuma

RENKLİ SAHUR SOFRAMIZ :)


Eşim işi dolayısıyla iftarda evde olmuyor pazar günleri hariç.. O yüzden genelde sofralar sahura ait..
 Geçen haftadan kalma bir misafir sahur sofrası..


Peçeteler yine İkea'dan tabii ki :)


Bu peçeteliklerimi ilk kez kullandım.


*Sofraların tamamını bi arada bu link üzerinden görebilirsiniz..

Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

16 Ağustos 2011 Salı

EMZİRME DÖNEMİNDE ANNENİN OLMAZSA OLMAZI : LANSİNOH MERHEM..

hamilelik dönemi anne alışverişi kategorisinin en önemli elemanı bu merhemdi benim için.. şöyle ki tecrübeli anneler bilirler alışana kadar emzirme dönemi bazen (hatta genelde her zaman) acılı olabiliyor.. 

bundan 7-8 yıl kadar önce amcamın kızının doğumunda ve doğum sonrası evinde bikaç gün ben kalmıştım yardımcı olarak.. ilk bebeğiydi (şu an 3 taneler :) ve emzirirken o kadar acı çekiyordu ki bileklerim tırnak içinde kalmıştı benim.. emzireceği zaman yanına oturuyordum bebek emmeye başladıktan sonra bileğime geçiriyordu tırnaklarını acısından..

sonra ben doğum yaptım ama aklıma hiç gelmedi o dönem.. daha mı bilinçsizdim o zaman bilmiyorum.. ilk bikaç emzirme amcamın kızı kadar olmasa da benim içinde felaketti.. sonra hastanede çalışan arkadaşımız odaya ziyarete geldi ve bana içinde numuneler olan bi poşet verdi.. Lansinoh merhemle o an tanıştım..hemşire emzirmeden önce süreceğimi ve emzirirken de silmeme gerek olmadığını bebek için hiç bi zararının bulunmadığını aksine pamukçuk vs. oluşumunu engellediği için faydalı bile olduğunu söyledi..

ve ondan sonra emzirmek dünyanın en keyifli işi haline geldi..emzirmeyi sevmeyen annelerde var.. yani sevmeyen derken büyülü bulmayan, beslenme amaçlı yaklaşan.. herkesin kendi düşüncesi tabii.. benim içinse Emin'in bebekliğini düşündüğümde aklıma gelen ilk şey.. onun emerken ki çıkardığı sesler.. yüzüme gözlerimin içine bakışı.. bebek düşünmediğim zamanlarda bile aklımı karıştıran tek şey emzirirken yaşadığım mutluluktu..

inşallah Allah nasip ederse yine yaşayacağım o duyguyu.. bu sefer işi baştan sağlama aldım :) listemin en başında Lansinoh Merhem vardı.. haa bu arada o amcamın kızının kardeşi de sonra doğum yaptı ve ben bendeki yarım merhemi ona verdim o zaman..çok şükür acısız sızısız atlattı o da..

yani diyeceğim o ki tecrübesiz anne adayları mutlaka ama mutlaka bu merhemi edinin.. benden duyup ta alırsanız bana dua edeceksiniz ben size söyleyeyim :) 



Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :



İletişim : catikatiilkay@gmail.com

11 Ağustos 2011 Perşembe

BEBEK HAZIRLIKLARI :SEBAMED SET..ŞAMPUAN, BEBE YAĞI, PİŞİK KREMİ, SABUN..

Bezelye için hazırlıklara başladım ben artık yavaş yavaş.. beklemiyorum 7.ayı falan.. hep sıkıntısını çekiyorum biraz da zevkli kısımlarını yaşayayım.. artık maaşımı direk ona yatırıyorum :)


zaruri ihtiyaçları alıyorum daha çok.. kıyafet olayına tam olarak girdim sayılmaz kendimi tutamayıp atladığım şeyler hariç..

en son Sebamed'in setini aldım bugün geldi..

Oğlumda da Sebamed kullanıştım.. kokularını duyunca bi garip oldum bugün.. insan o günlere dönüyor sırıtmaya başlıyorsun direk :) memnun kalmıştım o zamanda.. ancak çok çabuk bitiyor özellikle bebe yağı.. önce başka bi marka alsam diye düşündüm ama sonra vazgeçemedim yine.. ilk ürünlerimiz bunlar olsun daha sonra başka güzel markaların büyük boy yağlarını alırım.. ama yağı vs. değiştirsem bile kremden asla vazgeçmem harika bi ürün.. Oğlum rotavirüs yaşayıp aşırı derecede tahriş olduğu zaman bile poposu bu ürün hayat kurtarıcımız oldu.. bittikçe sürekli aldım ve hatta şu an bile yarım bi krem daha var evde Sebamed'in ara ara oğluma kullandığım..tek geçerim onu yani..

şimdilik kaçtım. Hoşçakalın <3


Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :



İletişim : catikatiilkay@gmail.com


9 Ağustos 2011 Salı

SOFRALARIMDAN DETAYLAR.. PEÇETELİKLER, PEÇETE KATLAMA VE SÜSLÜ KÜRDANLAR VS.


Daha önce postlarımda gördüğünüz sofralardan detay fotoğrafları geliyor bu postta..

Evdeki malzemelerle peçetelik yapımını anlatan bi post  hazırlamıştım.. Bakmak isterseniz buraya tık tık.

İyi seyirler <3






















Hoşçakalın ;)

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

8 Ağustos 2011 Pazartesi

HAFTA SONU İFTAR SOFRAMIZ :)


Dün Yasin'in oruçluyken ilk kez evdeydi ve sanırım tövbe etti bi daha evde durmamaya hahahahah :) Okumayanlar dünkü posta baksınlar efendim olayı anlamak için..

Dün ben yine komaya girdim.. Eline listeleri tutuşturup evden kovaladım ya ben Yasin'i.. Önce parfümerici kıza küsmüş aldığı her şeyi geri vermiş trip yapıp "hıh almıcam işte" der gibi :) Olan bana oldu tabii maske falan alacaktı bana..

Sonra fırında 1 saat ekmek seçmiş beğenmiş 2 tanesini fırıncıya uzatmış tam,o da poşete koyup diğer müşteriye vermiş hahahahhaha bizimki yine küsmüş ayyyy koptum yine fırıncı arkasından o kadar dil dökmüş "abi yenilerini vereyim " diye yok Yasin triplerde.."almıcam işte" diye almadan çıkmış ekmeği :)

Allah'ım kazasız belasız atlatsak mübarek ayı başka bişe istemiyorum :)Ve sizleri dün akşam ki iftar soframızla baş başa bırakıp kaçıyorum..



Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

6 Ağustos 2011 Cumartesi

SOFRALARIM : BOL FOTOĞRAFLI TOPLU GÖSTERİM

Ne zamandır aklımda şimdiye kadar hazırladığım ve blogta yayınladığım sofraları toplu halde bi araya getirmek fikri vardı.. Malum mübarek ramazan ayındayız.. Sofralarımıza daha bi özen gösterdiğimiz bu günlerde fikir verebilmek adına bundan iyi zamanlama olmaz diye düşündüm..

Unuttuğum, atladığım sofralar vardır mutlaka.. Her fotoğrafı saklamıyorum kaybettiklerim oluyor tabii ama elimde olanların hepsini bi araya getirdim..

İyi seyirler, hayırlı ramazanlar..





















Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

Alexa