20 Ocak 2016 Çarşamba

İMAM HATİP ORTAOKULU MU ? NORMAL ORTAOKUL MU ?

Oğlumun anaokuluna başlaması ve benim kızıma hamileyken okul kapılarında beklemelerim daha dün gibi.. 
Kızım doğdu, neler atlattı oğlum anaokulunu bitirdiği gibi şimdi ilkokulu da bitirmek üzere..

Ve ben şu an önümde seçmeli ders dilekçe örneği ile bakışıyorum..

Seçmeli derslere karar vermek, aynı zamanda imam hatip mi, normal okul mu kararını da vermek demek.. Buna bu kadar erken karar vermemiz gerekeceğini düşünmemiştim.. 

Seçmeli derslere karar vermekte bir başka sıkıntı zira oğlumun ilgisi ve yetenekleri bakımından seçmemiz gereken ders adedini çoktan ikiye üçe katladık.. 

Ben yarın öğretmenimizle görüşüp onunda tavsiyelerini alacağım.. Sonuçta benden/bizden daha iyi biliyor oğlumun kapasitesini ve daha faydalı olacaktır.. 

Halihazırda vermiş olduğumuz net bir karar olmadığından, benim gibi annelere de fikir olması açısından okuyucu arkadaşların tecrübelerinden de faydalanmak istedim.. 

Buraya tıklayarak Facebook Sayfamızda yazdığım iletinin altında görüş ve öneriler bulabilir, sizlerde oradan veya bu yazının yorum bölümüne tecrübelerinizi, düşüncelerinizi aktarabilirsiniz.. 

Aslında kararsız kalmamın en büyük sebebi eğitim kalitesinden çok ortamla alakalı.. 
Facebook yorumlarında da denk geleceğiniz " ıslah edilmesi amacıyla zor ve problemli çocukların imam hatip okullarına yollanması" çok kişiye gerçek dışı gibi gelse ve bir problem gibi gözükmese de varolan ve çok sıkıntı yaşatacak bir sorun..  
Kendi okulunuz için bu görüşe katılmayabilirsiniz, fakat oğlumun gitmesi muhtemel olan okulda bu tür duyumlar yaygın.. Tamamen "yok öyle bir şey" diyemeyiz.. 

Geçtiğimiz yaz oğlum, gönderdiğim Kur'an kursunda tam da bu tanıma uyan bir çocuk tarafından darp edilmiş ve büyük problemle yaşamış, savcılığa başvurmuştuk.. Oğlumun vücudundaki morlukların fotoğraflarını paylaşmıştım hatırlayanlarınız olacaktır..

Yoksa Kur'an-ı Kerim, Peygamber Efendimizin Hayatı ve Arapça, oğlumunda benimde almasını çok istediğimiz dersler.. Normal ortaokul da bu dersler seçmeli olarak var.. Ancak sadece 3 ders seçebiliyorsun..
İngilizce, ( öğrenmesi için hiç kaçarı olmayan dil )
Bilim Uygulamaları, Matematik Uygulamaları ( Tam olarak oğlumun ilgi alanı )
Spor ve Fiziki Etkinlikler, Zeka Oyunları ( yine oğlumun en çok istediği dersler )
Yazarlık ve yazma becerileri ( Benim şu yaşına kadar bir kaç öykü yazdığı için, kendini geliştirmesi açısından almasını istediğim ders) 

Bunca seçenek arasında seçimi nasıl yapacağız bilmiyorum.. Ayrıca ingilizce ve spor vs. neden seçmeli ders onu da bilmiyorum.. 

Ve bir de özel okul bursları var ki işleri daha da karıştırıyor. 

Her şekilde şimdiden zormuş bu işler.. Daha bunun lisesi, üniversitesi var.. Büyüdükçe dertleri de büyüyor kısmı bu herhalde..

Sanırım öğretmenimizle konuşmadan kafamda hiç bir şey netleşmeyecek.. 

Hayırlısı :)

Takip edebileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

7 yorum:

  1. Biz geçen sene Zeka Oyunları, Drama ve İngilizce seçmiştik. Yanlız bu sene bunların hiçbirini almadık. Okul hangi alanda öğretmen varsa o dersi sana seçmeli olarak veriyor. Bize Kuranı Kerim, Matematik uygulamaları ve Bilim uygulamaları dersi verildi. Çogu arkadaşımıza da farklı okullarda böyle oldu.

    Ayrıca İngilizce ve Beden Eğitimi ders olarak var :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba..bir ortaokul 7.sinif öğrenci annesi olarak size naCizane tavsiyem :
    İmamhatip olarak hicbir fikrim yok..ama normal okul olarak şöyle bir durum var 5.sinifta seçtiğiniz seçmeli derslerin 8.sinifta gireceği teog sinavina bir etkisi yok zaten her yil seçmeli dersleri tekrardan seciyoruz.fakat 6,7 ve 8.sinifta donem sonu karne notunun %30 u alinip 8.sinifta gireceği teog sinavindan aldiği notla toplaniyor o nota gore de lise secimi yapiyoruz.tabi 3 -5 yil sonra sistem değişmezse..yani iyi bir liseye gitmesi için seçmeli derslerinde notlari yuksek olması gerekiyor.
    Uzun oldu ama..iyi günler..

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bizde 2 senedir seciyoruz ama sanirim okullarda secilen derslere yeterli ilgi yoksa sinif acilmiyor bu yuzden sectigimiz derleri degistirmek zorunda kaldik

    YanıtlaSil
  5. YORUMLARINIZ İÇİN ÇOOOK TEŞEKKÜR EDERİM <3 MAİL YOLUYLA BANA YAZAN BİR ARKADAŞIMIZIN GÖRÜŞLERİNİ DE AŞAĞIYA KOPYALIYORUM FAYDALI OLMASI AÇISINDAN..

    Ben ihl mezunuyum yalnız yaklaşık 15 yıl önce mezun oldum. Benim zamanımda ihl ler harikaydı.. sonraları sadece lise kalmış olduğu için öğrencilerde bozulmalar meydana geldi ki bizzat gördüm ben o gençlerin bir kaçını 😔

    Son dönemlerde ortaokulunun yeniden açılmış olmasını inanın kelimelerle anlatmam mümkün değil. Şuan 3 yeğenimde ihl de okuyor ve bir okul çocuklarda bu kadar mı etkili olur.. çok zor dönemler atlatmıştıyo ablam onları yetiştirirken.
    Bu durumdan da kısaca bahsedeyim;
    İki yeğenim 8.sınıfı bitirip lisede ihl okumaya başladı. Çok zor bir orta öğrenim dönemleri geçti. Ben onlardan uzakta olmama rağmen ben bile etkileniyor,üzülüyordum. Anlamın en küçük oğlu ortaokul ihl den başladı ve sanki büyümüşte küçülmüş bir adam var. Diğerlerinde yaşanılan hiç birşeyi onda yaşamadık. Şimdi ikisi lisede biri ortaokulda ihl li gençler yetişiyor.. okul değil onlara bişeyler katan,öğrendikleri ve derslerin ağırlıklı olarak dini eğitimli olması.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar İlkay Hanım,
    Ben Türkiye'nin sayılı anadolu liselerinin birinde eğitim aldım. Çok şükür sınıfımızın hemen hemen hepsi ya doktor ya mühendis ama şunu söylemeliyim ki o ahlak yoksunu ortamda bu seviyeye gelmem inanın mucize. Kızlar erkekler kucak kucağa, çantalardan düşen enjektörler, gece hayatı, hep bir inananları hor görme iğrenç bir ortamda büyüdüm. Okulun ilk günü tesettürlü ayak bileğinde etekle gelen arkadaşlar okulun son senesinde tanınmayacak haldelerdi. Seneler geçti tekrar örtündüler ama geçen yıllar?
    Ben imam hatipleri çok yakından bilmiyorum ama geçen dönem umreye giderken kafilemizde bir anadolu imam hatip lisesi grubu vardı. Ben öyle ahlak öyle insanlık koca adamlarda kadınlarda görmedim. Siz evde din eğitimi elbet verirsiniz ama bu yaşta çocuğun sağlam din eğitimi alması bir yüksek mühendis ve akademisyen adayı olarak söylüyorum ki fenden de matematikten de daha önemli. İstediği mesleğe yönelir ilerde ama ben şahsen kendi çocuğum olsa önce manevi ilmini arttırmaya yönelirim nasıl olsa fen matematik imam hatip lisesinde de var şeklinde düşünürüm.
    Minik paşaya Allah zihin açıklığı versin. Bir elin beş parmağı bir olmadığı gibi her lise türündeki okul aynı olmaz ama gönlüm kaliteli aile çocuklarının okuduğu bir imam hatip okulundan yana. Sizin kararınız elbette inşaAllah hayırlısı olur. Selamlarımla.. Derya

    YanıtlaSil
  7. Şimdi kendim yeğenlerim için araştırırken buldum bu postu ve yorumları. Merak ediyorum zaman nasıl ilerledi. Normal ortaokula mı gönderdiniz, imamhatip ortaokuluna mı? Ve düşünceleriniz , yorumlarınız nedir?

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it